نیکانمنیکانم، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 22 روز سن داره

nikan

مادرانه 3(حفظ سلامت مغزی کودک با نوازش)

1392/10/17 13:34
نویسنده :
428 بازدید
اشتراک گذاری

 

زمانی که مغز کودک تحت تاثیر رفتار خوب والدین قرار می‌گیرد، مواد شیمیایی در آن آزاد می‌شود که موجب احساس شادی و امنیت در کودک می‌شود.

یک دکترای روانشناسی کودک و نوجوان گفت: زمانی که مغز کودک تحت تاثیر رفتار خوب والدین قرار می‌گیرد، مواد شیمیایی در آن آزاد می‌شود که موجب احساس شادی و امنیت در کودک می‌شود. دکتر محمد زارع نیستانک با اشاره به اینکه احساس خشم، ترس و ناراحتی دور ماندن از مادر از بدو تولد در کودک وجود دارد، گفت: این احساسات موجب حفظ بقای کودک می‌شود. وی یادآور شد: گاه ناراحتی و خشم زمانی در کودک ایجاد می‌شود که پدر و مادر می‌خواهند لباسی به تن او کنند اما او اجازه نمی‌دهد یا ناراحتی از جدا شدن مادر، موقعی که او از اتاق بیرون می‌رود، کودک را رها نمی‌کند. این دکترای روانشناسی کودک و نوجوان گفت: در تحقیقات انجام شده، مشاهده شده است که در اسکن مغز کودکانی که دچار ترس و وحشت یا غم و اندوه می‌شوند، تحریک هایی در قسمت تحتانی مغز وجود دارد.دکتر زارع نیستانک در ادامه افزود: والدین باید بدانند موقعی که کودکشان ناراحت شده و جیغ می‌زند در مغز او چه اتفاقی می‌افتد، بنابراین در چنین شرایطی کودک احتیاج به بغل کردن و نوازش دارد. وی گفت: زمانی که مغز کودک تحت تاثیر رفتار خوب والدین قرار می‌گیرد، مواد شیمیایی در آن آزاد و موجب احساس شادی و امنیت در کودک می‌شود. دکتر زارع نیستانک خاطرنشان کرد: اگر مادری نوزاد یا کودکش را که نیاز به در آغوش گرفتن دارد در بغل نگیرد و برعکس در برابر تمایل کودک با او بدخلقی و پرخاشگری کند، کودک از لذت بردن محروم شده و دچار استرس می‌شود. وی همچنین تاکید کرد: اگر این استرس‌ها تداوم یابد، قطعا در زندگی بزرگسالی کودک نیز تاثیرگذار بوده، او در بزرگسالی انسانی شاد نخواهد بود و زندگی خوبی را نمی‌تواند تجربه کند.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان الناز
18 دی 92 0:37
مامان الناز
26 دی 92 22:17
شاپرك جون خوبي نيكان جونم خوبه خبري ازتون نيست

پاسخ
مرسی گلم.ما خوبیم،اگه دیر به دیر آپ می کنم،بخاطر اینه که این وروجک من از وقتی هوشیارتر شده،یا باید باهاش بازی کنم،یا حرف بزنم.ساعت خوابشم کمتر شده،زمان خوابشم باید به کارای دیگم برسم.خلاصه دنیای زیبای ساخته برام....دوستون دارم یه دنیا....
علیرزا
7 بهمن 92 11:02
کد بارشی عکس بچه تقیدم به شما http://www.raft25.ir/page/b-kodakan برای دریافت کد برین آدرس بالا
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به nikan می باشد